دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

زیان سفیدکننده های دندان

آسیب های دائمی سفیدکننده های دندان
سفیدکننده های دندان که در اینترنت و برخی فروشگاه ها به فروش می رسند، ممکن است آسیب های جدی به دهان و لثه ها وارد کنند.
حتی در برخی موارد موادشیمیایی به کار رفته دراین سفیدکننده ها به قدری قوی هستند که بیماران برای درمان آسیب های وارده مجبور به جراحی می شوند.
پزشکان هشدار دادند میزان پروکسید هیدروژن در برخی از این ترکیب ها تا 250 برابر حد قانونی و مجاز است. آمارها نشان می دهد در طول سال های گذشته میزان آسیب های دهان و دندان به دلیل استفاده از این سفیدکننده ها رشد بسیار زیادی داشته است. درحالی که فقط پزشکان مجازند از این ترکیبات برای سفیدکردن دندان ها استفاده کنند.
متاسفانه استفاده از برخی تکنیک های سفیدکردن دندان به شدت مورد استقبال مردم قرارگرفته است و خصوصا دختران نوجوان و جوانان بیشتر از دیگر گروه های سنی به سراغ آنها می روند. 

 برای مثال در یکی از توصیه های خطرناک اینترنتی به علاقه مندان به سفیدکردن دندان توصیه می شود با نمک، جوش شیرین و پروکسید هیدروژن دندان های خود را بشویند. اما محققان معتقدند این شیوه باعث فرسایش لایه های دندان شده و در درازمدت می تواند ظاهردندان را تیره تر کند.
این سفیدکننده های غیرقانونی مینای دندان را از بین می برد و به این ترتیب دندان ها در معرض پوسیدگی و آسیب دیدگی قرار می گیرند.
کیهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد