دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

توصیه های افطاری و سحری/2

توصیه های بهداشتی

۱:میزان و نحوه صحیح مصرف شیر

طب امروزی تاکید به خوردن فراوان شیر می کند، مخصوصاً در افراد پیر با پوکی استخوان و آرتروز، از طرفی افراد مسن عمدتاً از سردی مفاصل و سایر اعضا رنج می برند. برای این افراد بهترین روش مصرف شیر در منابع طب سنتی این است که شیر را با دارچین میل کنند ،تا هم سردی شیر را بگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق شیر است و شیر را تا مفاصل می برد.
این خاصیت ذاتی دارچین است که اگر همراه شیر خورده شود، خواص درمانی شیر را به مفاصل می رساند.

۲:برای حفظ سلامتی خود، هرگز زولبیا و بامیه های موجود در بازار را نخورید!

هر سال با شروع ماه مبارک رمضان بازار زولبیا و بامیه داغ شده و مصرف آن بین ایرانی‌ها و برخی کشورهای دیگر زیاد می‌شود. البته این سنت از سال‌های دور بین ایرانی‌ها مرسوم بوده و جزو معدود عاداتی است که همچنان با همان قوت ادامه دارد. این زولبیا و بامیه های موجود در بازار که اغلب در سفره‌های افطار جایگاه خاصی دارد، در کنار طعم خوب و شیرینی که دارد ،برای سلامت مضر است.

۳: در وعده سحر، همراه با غذای سحر از مواد غذایی خام همچون کاهو یا میوه استفاده نکنید

در آداب تغذیه در ماه مبارک رمضان خوردن سحری بسیار تاکید شده است تا روزه داران محترم بتوانند روزه های خود را بدون تحمل گرسنگی و ضعف های طاقت فرسا پشت سر بگذارند و انرژی لازم را برای انجام مستحبات و اعمال ویژه این ماه داشته باشند.
یکی از چیزهایی که حتی به غلط مورد سفارش برخی از پزشکان امروزی هم می باشد، صرف میوه در وعده سحری می باشد. به اعتقاد آن ها مصرف انواع میوه به علت درصد بالای آب آن باعث کاهش تشنگی در طول روز می‌شود .

 

منبع مطالب:سینای سلامت(دکترروازاده) 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد