دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

رتبه چهارم طلاق در دنیا

 

کارشناس ارشد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: 

 طبق آخرین آمار، ایران رتبه چهارم طلاق را در دنیا دارد.

فرهاد عبادی ظهر امروز در کارگاه روش‌های کنترل مشاجرات خانوادگی در خانه فرهنگ دولت‌آباد شهرری گفت: خانواده مکانی است که در آن فرد به استقلال فکری و روحی رسیده و متعهد و با مسئولیت می‌شود و در این مکان محبت کردن را یاد می‌گیرد.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: طبق آخرین آمار طلاق ایران، کشور ما رتبه چهارم را در دنیا دارد که رشد طلاق در آن 8 درصد و رشد ازدواج 5/5 درصد بوده که این زنگ خطری برای خانواده‌ها است.

وی در ادامه به برخی از دلایل کاهش رشد ازدواج اشاره کرد و افزود: اعتیاد، مشکلات مالی و حس استقلال طلبی دخترها از جمله دلایل کاهش تمایل جوانان به ازدواج است.

عبادی با اشاره به عوامل دخیل در پایداری و عدم پایداری ازدواج، تصریح کرد: صداقت، وفاداری، درک متقابل، شناخت، برخوردار بودن از معنویت و پایبند بودن به اصول اخلاقی، عدم اعتیاد و درآمد مکفی از جمله عوامل پایداری ازدواج است.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با برقراری ارتباط با همسر، تاکید کرد: هر ارتباطی حاوی پیامی است و این پیام می‌تواند به‌صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد که در ارتباط کلامی باید سعی کنیم شنونده خوبی باشیم، به طوری که زوجین در موقع صحبت کردن حتما باید با دقت خاصی سخنان یکدیگر را گوش دهند و نباید این بحث‌ها طولانی باشد؛ بلکه اگر در مدت کم انجام گیرد ،مفیدتر است و در صورت لزوم آن را به وقت دیگر موکول کنند تا از ابراز خشم و عصبانیت جلوگیری به‌عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به این که نوع دیگر ارتباط، غیرکلامی می‌باشد، تصریح کرد: روانشناسان معتقدند در این نوع ارتباط باید نحوه ادای کلمات، تن صدا، تماس چشمی، حالات چهره و حالات بدنی فرد توجه کنیم زیرا هر کدام می‌تواند به نوعی نشان دهنده پیام فرد باشد.

عبادی خاطرنشان کرد: روانشناسان بر اثر تحقیقات، بیشترین مورد را حالات چهره معرفی کردند، به این منظور که ناراحتی و عدم رضایت فرد با حالت چهره مشخص‌تر می‌شود و در مشاجرات این نکته را باید در نظر داشت.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در مشاجرات بهتر است از کلمه من به جای کلمه تو استفاده شود ،چون جملاتی که دارای کلمه تو می‌باشد ،تهاجمی و خطر آفرین است و طرف مخاطب را به عصبانیت و خشم وا می‌دارد که این امر منجر به بروز اختلاف می‌شود.
منبع:http://aligholombeh.mihanblog.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد