دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

سیگار و بیماری پوستی

بیماری‌های پوستی در انتظار سیگاری ها

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سیگار خطر پیشرفت بیماری‌های پوستی مانند پیری زودرس پوست، آویزان شدن پوست، نازک شدن ناخن و گودافتادگی گونه 2 تا 3 برابر افزایش می‌دهد.

غلامرضا حیدری با بیان این که تحقیقات نشان داده است که استعمال دخانیات به پوست‌ آسیب‌های زیادی می‌رساند، گفت: استعمال دخانیات موجب ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود پوست را نازک می‌کند به طوری که عروق زیر آن رؤیت می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با مصرف سیگار چربی زیر جلدی پوست از دست می‌رود و موجب گود افتادگی گونه و کاسه چشم می‌شود. نازک شدن صفحه ناخن، ضحیم شدن ناخن و تجدید چین‌های پوستی نیز از دیگر عوارض مصرف سیگار است.

حیدری گفت: با مصرف سیگار عضلات پوست تحلیل می‌رود و موجب آویزان شدن پوست می‌شود. جوش‌های سر سیاه معروف به جوش سیگاری‌ها یا جوش غیر التهابی نیز بر اثر استعمال سیگار ایجاد می‌شود. وی اضافه کرد: سیگار موجب افزایش احتمال بروز یک نوع بیماری پوستی به نام بیماری صدف یا پسوریازیس می‌شود که یک بیماری پوستی وابسته به سیستم ایمنی و پوسته دهنده است که پوست‌های نقره‌ای ضخیم بیشتر در آرنج و زانو دارند و در صورت کنده شدن زیر آن نقاط خونریزی دهنده دیده می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: البته این بیماری انواع مختلفی دارد که محل پوسته‌ها بر حسب نوع متفاوت است و حتی در سیگاری‌ها این بیماری شدیدتر دیده می‌شود که این نشانه تأثیر اجزای سمی سیگار بر سیستم ایمنی است.

حیدری گفت: سیگار خطر پیشرفت بیماری پوستی وابسته به سیستم ایمنی به نام پسوریازیس را 2 تا 3 برابر افزایش می‌دهد. همچنین موجب کاهش قدرت ارتجاعی، خشکی و پیری زودرس پوست می‌شود. علاوه بر آن در سیگاری‌ها عدم تعریق کارآمد مانع خنک شدن پوست می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد