دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

نهادینه کردن نوآوری در سازمان

 

اقدامات عملی برای نهادینه شدن نوآوری در سازمان

 

 

1 - هراس را در سازمان خود از بین ببرید. نوآوری به معنای انجام چیزی جدید است، برخی کارها ممکن است به نتیجه نرسند. اگر افراد از شرکت هراس داشته باشند، به افرادی خلاق مبدل نخواهند شد.

2 - نوآوری را به عنوان جزئی از سیستم ارزیابی عملکرد برای هر شخص مطرح کنید. سازمان ها باید از کارکنان خود در پایان دوره ارزیابی سوال کنند که چه نوآوری ای انجام دادند و تاثیر آن بر کار چه بوده است.

3 - فرآیند و سیستم نوآوری را مستندسازی کنید به نحوی که هر فرد آن را درک کند و نقش خود را نیز در این فرایند به روشنی دریابد.

4 - آزادی عمل کافی به کارکنان خود اعطا کنید تا آن ها قادر باشند ایده ها و فرصت های جدید را مطرح و با عوامل درون سازمانی و برون سازمانی همکاری کنند.

5 - اطمینان حاصل کنید تمامی اعضای سازمان استراتژی کلی شرکت را درک کرده اند و همچنین کلیه تلاش های نوآوری در راستای استراتژی کلی شرکت است، البته سیستم باید به صورتی باشد که ایده های خارج از چارچوب را نیز که مفید به نظر می رسند مدیریت کند.

6 - به افراد آموزش دهید که محیط را برای روندهای جدید، فناوری های نوین و تغییرات چارچوب های فکری مشتریان مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.

7 - به افراد، اهمیت تنوع در سبک های تفکر، تجربیات، دیدگاه ها و تخصص ها را آموزش دهید. همچنین انتظار تنوع و تفاوت را در کلیه فعالیت های نوآورانه داشته باشید.

8 - معیارهای مطلوب بر ایده آل ها استوار است. باوجود این، معیارهـای محدودتر نیـز می توانند ما را به حالت ایده آل نزدیک ترسازند و آن ها به نوبه خود براساس تجارب، مفروضات و چارچوب های ذهنی قبلی ما متصل می گردند.

9 - تیم های نوآوری از تیم های پروژه های معمول متفاوتند. آن ها نیازمند ابزارها و چارچوب های فکری متفاوتی هستند. کارکنان را به اندازه کافی در این زمینه ها آموزش داده و هدایت کنید تا هنگام کار در تیم های نوآوری موفق باشند.

10 - سیستم مدیریت ایده ها را ایجاد یا تهیه کنید تا افراد تشویق شوند فرصت ها و قابلیت های جدید را شناسایی، ایجاد یا ارزیابی و ایده های خود را ارائه کنند. از ایده های مطلوب به نحو مقتضی و مناسب قدردانی نمایید.

 

منبع: وبلاگ مدیرستان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد