دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

فواید پیاز

از فواید پیاز چه می دانید؟

از فواید پیاز چه می دانید؟

از فواید پیاز چه می دانید ؟ آیا برای مثال می دانید مصرف پیاز باعث آرامش می‌شود و در کاهش فشار خون و چربی خون مؤثر است و همچنین ...

 
مرتضی صفوی افزود: پیاز سرشار از گوگرد است و گوگرد موجود در آن برای ضد عفونی کردن خون، شش‌ها و برطرف کردن آسم، ورم گلو و برونشیت مؤثر است.
وی گفت: مصرف پیاز موجب تقویت غده اشکی و گوارشی می‌شود. پیاز دارای مواد آنتی بیوتیکی است که خون و مجاری تنفسی را ضد عفونی می‌کند.
این متخصص تغذیه افزود: پیاز از بیماری‌های قندی، کلیوی، مثانه، ورم ساق‌ها، پروستات و رماتیسم مفصلی جلوگیری می‌کند.همچنین مصرف باعث آرامش افراد می‌شود، پایین آورنده فشار خون و کاهش دهنده چربی خون است.
صفوی گفت: مصرف پیاز در پیشگیری و درمان تصلب شرائین، پایین آوردن قند خون مؤثر است و باعث افزایش اشتها می‌شود و در رفع سنگ‌های مجاری صفراوی، درمان اختلالات روده، درمان التهاب مجاری ادراری، درمان عفونت مثانه، تسکین سرفه و درمان سرماخوردگی مفید است. پیاز برای افرادی که دچار بی‌‌خوابی هستند، مفید است.
وی اضافه کرد: پیاز به دلیل ترکیبات گوگردی که دارا است، می‌تواند از ایجاد سلول‌هایی که با تغییر شکل خود سبب بروز سرطان می‌شوند، جلوگیری کند و برای رشد و نمو مو، درمان یبوست، میگرن، چاقی، پروستات، بواسیر، یرقان، ورم گلو نیز مؤثر است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد