دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

تعبیر خواب

 

                      تعبیر خواب

اشاره

مقوله خواب و اهمیت توجه کردن و تعبیر و معنای آن فصلی از کتاب " نیروی افکار "نوشته جان کیهو است.

این کتاب از سال

1987 در لیست پر فروش ترین کتاب های چاپ شده در بیش از دوازده کشور مختلف جهان قرار داشته است. به شش زبان مختلف ترجمه و پانزده بار به چاپ رسیده است.

تعبیر خواب

خواب ها بازگو کننده سرنوشت ما هستند و نشان می دهند که زندگی درچه مرحله ای قرار دارد و به کجا پیش می رود

نوشته شده از تعبیر خواب که بر روی قرص های گلی حک شده است در شعرهای رزمی بابلیان در گیلگامیش پیدا شده که مربوط به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح است

. " کارل یونگ " خواب دیدن از ابتدای تاریخ انسان را مجذوب و متحیرخود ساخته است. قدیمی ترین سند.

   امروزه می دانیم که مصری ها و یونانیان باستان مراسمی برای خواب دیدن انجام می داده اند

. به این ترتیب که با اعمالی در معبد یا محراب هایی که مخصوص بهبود و شفا یافتن بیماران وجود داشته به طور مصنوعی خواب دیدن را تحریک می کرده اند.

  کتاب انجیل حاوی اشارات بسیاری از اشخاصی است که به وسیله خواب راهنمایی شده اند

.

   یوسف وقوع هفت سال قحطی به دنبال هفت سال فراوانی را با تعبیر دقیق خواب برای عزیز مصر پیشگویی کرده بود

. بالاترین و مهم ترین خدایان در بین سران روحانی ازتک خدای خواب بوده است.

  سرخ پوستان آمریکای شمالی کابین خواب داشتند. جایی که پیران قبیله خواب هایی را که در حین رویاها و مراسم دریافت می کردند، تعبیر کنند و تصمیمات مهم خود را بر پایه آن تعبیرات می گرفتند

با این حال اکثر مردم در اجتماعات مدرن این قسمت از روان خود را بی اهمیت رها کرده اند

. و در نتیجه قسمت مهم و اساسی هدایت کننده و قوه ارتباط با درون خود را از دست داده اند.

  خوشبختانه حتی در اجتماعات مدرن هم همیشه افراد منحصر به فردی بوده اند که مجذوب خواب شده اند وبه دنبال کردن این منبع خرد پرداخته اند

. امروزه شماره این افراد در حال رشد می باشد. عاملی که این چنین باعث شگفتی خواب می شود ، این است که خواب محل برخورد ذهن نا آخود آگاه و خود آگاه انسان است، جایی که تصورات زندگی روزانه با خرد پنهان ضمیر ناخودآگاه ترکیب می شوند. بسیاری از دانشمندان راه حل های ریاضی خود را ابتدا در خواب دیده اند. انیشتن مدت ها قبل از این که در بیداری تئوری نسبیه را ارائه دهد در خواب دیده بود که بر یک تیر نور سواری می کند. تعداد زیادی از هنرمندان، تجار، محققان و مردان و زنان بسیاری از هر گروه و طبقه اجتماعی در خواب به راه حل هایی خلاق هدایت شده اند.

بدون شک مدارک کافی برای اثبات این مسئله حتی برای ناباور ترین اشخاص نسبت به این موضوع در این زمان وجوددارد تا نشان دهد خواب ها بسیار بیشتر از تصوراتی بی معنا و اتفاقی هستند

. در بخش قبلی کتاب درباره اکتشافات موفقیت آمیز " بنتیگ و الیاس هاو" از طریق خواب هایی که دیده بودند شرح داده ام . مثال دیگری از این لیست در حال رشد ذکر می کنم.

  دکتر جیمز واتسن برنده جایزه نوبل یک شب در خواب به معمای ساختار ملکول دی

-ان-ای پی برد.

   او که برای فهم ساختار ملکول دی

-ان-ای بدون هیچ نتیجه ای سال ها کار کرده بود، یک شب در خواب بدنبال دیدن دو مار که به دور یکدیگر پیچیده بودند ، بلافاصله از خواب برخاست و با خود فکر کرد نکند جواب معمای او همین است. نکند که مولکول دی-ان-ای به شکل یک جفت مار باشد که به دور یکدیگر پیچیده شده است؟ فرمی که تا آن زمان در هیچ قسمتی در طبیعت یافت نشده بود.

  دنبال کردن این فرضیه او را به حل معمای کد

ژنتیکی راهنمایی کرد و با اینکار به دریافت جایزه نوبل نائل آمد.

  خواب زبان فراموش شده ن

همیشه موفقیت آمیز

عمیق تر زندگی ما را آشکار می سازد و به طور مرتب و متداوم این معانی واهدا

ژاد ماست و در میان سمبل ها و حکایات عجیب آن معانی و پیام های نهفته ای وجود دارد که اگر بتوانیم آن ها را استخراج کنیم می تواند برای ما راهنما و سازنده باشد. من سال هاست که خواب های خود را تجزیه و تحلیل می کنم. در طول سال های متمادی با مشاهده دقیق ومطالعه بر روی خواب های خود و تلاش در تعبیر کردن آن ها ( و نه) می توانم با قاطعیت بگویم که خواب بازگو کننده بصیرت و دانشی بالاتر است که با ما سخن می گوید. خواب به ما نشان می دهد کجا در اشتباه و در کجا منفعل هستیم و توجه ما را به علل ریشه ای، ناهماهنگی های درونی و پریشانی های فکری جلب می کند. معنا و مقصودف را با بصیرتی روشن به ما انتقال می دهد. خواب ها به ما نشان می دهند که چگونه معنا و مفهوم زندگی خود را دریابیم، چطور به مقصد خود برسیم و چطور قابلیت های بزرگ تر موجود در خود را پیدا کنیم.

ما هر شب حدود پن

ج تا هفت بار خواب می بینیم هرچند این موضوع باعث تعجب شما شود و فکر کنید که بندرت خواب می بینید. ولی در حقیقت چه آن خواب ها به یادتان بماند یا نه، همه ما هر شب خواب می بینیم. آگاهی ما به این مسئله به این دلیل است که هنگام خواب دیدن چشم به طور مرتب حر کت می کند. پدیده ای غریب که مقیاس شناسایی خواب برای دانشمندان و روانشناسان بشمار می رود. نوزادان تازه به دنیا آمده پنجاه درصد زمانی را که در خواب هستند ، خواب می بینند. و نوزادان بزرگ ترحدود هفتاد درصد و هر کدام از ما بعد از یک روز مملو از نگرانی و فشارهای روحی، یا داشتن یک تجربه تلخ، یک حادثه وحشتناک یا هر تجربه تحریک کننده و نو بیشتر خواب می بینیم.

  شاید دلیل اهمیت خواب ها همین آماده سازی ما برای ت

غییرات زندگی ماست.

آماده سازی فکر برای خواب دیدن

-

بسپارم و آن را بیست بار با خود تکرار کنید

2

_ یک قلم و کاغذ روی میز کنار تختخواب خود بگذارید. این کار بیشتر سمبلیک است؛ ولی کاربرد عملی هم دارد و جدی بودن شما را برای مطالعه بر روی خواب نشان می دهد.

  رفتار شما در مقابل خواب تعیین کننده نتیجه ای است که از خواب خواهید گرفت

-

. در حینی که خود را آماده خواب دیدن می کنید به آن فکر کنید و آن را جدی بگیرید. این کار باعث می شود که خواب راحت تر به سوی شما بیاید.3 بعد از بیدار شدن آرام و بی حرکت باقی بمانید و از رختخواب بیرون نروید. این زمان بینا بین ( بین خواب و هوشیاری کامل) بسیار با ارزش است. شکسته شدن دو دنیای متفاوت است.به یک تکه مبهم از خواب که در حال ظاهر شدن و رفتن است دقت کنید. اگر چیزی از آن را دیدید مانند یک سگ شکاری که به طعمه خود نگاه می کند با دقت روی آن تمرکز کنید. قسمت به قسمت آن را به یاد آورید. در فکر خود خواب را دوباره از اول چندین بار دوره کنید و هر بار تکه ای به آن اضافه کنید. آنقدر به این کار ادامه دهید تا آن را دوباره تا آنجایی که می شود جرئیات بیشتری به آن اضافه کرد، بازسازی و تکمیل کنید.

  حالا بلند شوید و آن را با جزئیات هر چه تمام تر که به یادتان می آید بنویسید

. وقتی خواب نوشته شد می توانید همان زمان یا فرصتی دیگر تعبیر کردن آن را شروع کنید.

تعبیر کردن خواب

هنگام تعبیر کردن خواب باید با اشتیاق و علاقه زیاد آن را انجام داد نه فق

ط به خاطر کنجکاوی ظاهری . باید خود را جستجوگری در یک سرزمین ناشناخته فرض کرد یا یک باستان شناس که به دنبال پیدا کردن یک اثر در یک ناحیه باستانی زمین را می کند. به بسیاری جهات تعبیر کردن خواب مانند کار یک باستان شناس است. نه تنها باید اثرناشناخته ای را پیدا کند ؛ بلکه هویت و استفاده آن را نیز خود باید تعبیر کند. نود درصد خواب ها به نظر هیج معنایی در خود ندارند. اما آیا یک زبان خارجی که شما نمی فهمید هم بی معناست ؟ به هر صورت اگر تصمیم گرفتید روی خواب های خود کار کنید و به چند راه حل هم آشنایی داشتید این کار می تواند درهای دنیایی جدید و مهیج را به روی شما باز کند.
1 قبل از خواب به خود یادآوری کنید که، من می خواهم خواب ببینم و آن را به خاطر. حتی می توانید موضوعی را که می خواهید در خواب ببینید یا درباره مطلبی کاووش کنید را نیز انتخاب کنید. اما خواب ها اغلب موضوع خود را دارا هستند و بهتر از ما می دانند که ما محتاج دانستن چه چیزی هستیم.
.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد