دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

همیشه پر انرژی باشید


اسراری تازه برای این که همیشه پرانرژی باشیم
تعداد بازدید: 3796

اسراری تازه برای اینکه همیشه پرانرژی باشیم (2)

اگر شما هم خیلی زود خسته می شوید و دنبال راه حلی علیه خستگی و کسالت هستید ، توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید .

5- استرس را از خود دور کنید
به جای این که : 20 دقیقه از یوگا استفاده کنید،
سعی کنید : جلسات آن را کوتاه تر ، اما زود به زودتر کنید .
جودیت اورلف ، کارشناس و روان پزشک یو.سی.ال.ای و مولف کتاب " انرژی مثبت" می گوید : 
"حتی 3 دقیقه مدیتیشن می تواند هورمون های استرس را که موجب انقباض عضلات و رگ های خونی می شوند ، پایین بیاورد. اندروفین را نیز افزایش می دهد . ساعت های استراحتی که در طول مدت کار دارید نیز به راحتی می توانند فرصت خوبی برای رسیدن به تناسب اندام باشند ،تا این که یک برنامه  سخت و طولانی پس از اتمام کار داشته باشید . مکان ساکتی را بیابید . جایی که کسی یا چیزی مزاحم نباشد (اورلف می گوید : "مثلاً در یک دفترکار شلوغ که گویی وارد حمام شده اید ، نباشد" ). بنشینید و چشمانتان را ببندید . همان طور که به آرامی نفس می کشید، به صدای دم و بازدم خود گوش فرا دهید و هنگامی که به فکر فرو رفتید، تصور کنید که ابرهایی در آسمان شناورند .
سپس چیزی یا کسی را که شما را خوشحال می کند ، در ذهنتان ترسیم کنید . می تواند محلی باشد که هنگام تعطیلات به آنجا رفته اید ، کسی که دوستش دارید یا کاری که به آن علاقه مندید . آن را انجام دهید ( مانند لم دادن در یک وان خوشبو در حمام ).
6- بعدازظهر کسل کننده خود را شکست دهید
به جای این که : یک چرت کامل بزنید،
سعی کنید : به بیرون رفته و قدم بزنید.
درست مانند صبح زود ، نور آخر وقت روز، کاهش انرژی در بعدازظهر را کمرنگ می کند که اغلب مانند ساعت ، دقیق کار می کند . فیگریو می گوید:
 سیستم متعادل کننده و سیستم هموستازبر هم تاثیر متقابل دارند و اغلب افراد 17 تا 18 ساعت پس از ساعتی که شب قبل به رختخواب رفتند احساس می کنند که خوابشان می آید " . بیرون بایستید و با یک پیاده روی کوتاه در آفتاب روح تازه ای به خود ببخشید .
با انتخاب راه هایی متفاوت، تنوعی به زندگی روتین خود بدهید . مثلاً : فرمان کوچکی را انجام دهید یا با تلفن همراه خود دوستی را گیر بیندازید . اگر نمی توانید به بیرون بروید ،کنار یک پنجره میخ کوب بشوید ، آن را باز کنید و به بیرون نگاه کنید .
7- قبل از تمرین ورزشی حسابی خودتان را بسازید
به جای یک غذای سبک  موسیقی را امتحان کنید.
ورزش تقویت کننده اولیه  انرژی است، اما اگر برای انجام یک ورزش ضد کسلی شدیداً خسته اید، چه  در حالی که دارید بند کفش های پیاده روی اتان را می بندید داخل گوشتان هدفون بگذارید .
موسیقی به شما کمک خواهد کرد تا فراموش کنید که خیلی خسته اید . محققان ژاپنی در مجله پزشکی ورزش و تناسب اندام گزارش کردند : داوطلبانی که به مدت 30 دقیقه همراه با موسیقی در بیرون کار می کردند به اندازه ای که بدون موسیقی کار می کردند ، سختی کار را احساس نمی کردند . سی دی های مورد علاقه اتان را بزنید . اگر شخصیت تان طوری است که به ادبیات علاقه دارید ، یک کتاب صوتی نیز می تواند حواس شما را از احساس خستگی کردن پرت کند .

8- قبل از رفتن به رختخواب آرام بگیریدبه جای این که : دنبال آپ دیت کردن فیس بوک خود باشید،
سعی کنید : یک کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید.
فیگریو می گوید : " مطالعات نشان داده اند که نور خیلی کم مانند نور خورشید در اول صبح ، فعالیت مغز را افزایش می دهد. کار ما نشان داده است که شما می توانید با نور بسیار کم ، هوشیاری خود را افزایش دهید "
برخی از دانشمندان معتقدند که نور منتشره از مانیتور کامپیوتر هنگام آخر شب می تواند دوره خواب و بیداری بدن شما را مختل کند . به جای آن کنار تلویزیون بخوابید . اغلب افراد دور از تلویزیون می نشینند ( حد اقل 15 قدم ) تا از مضرات نور آن در امان باشند . بهتر است کتاب یا مجله ای بخوانید . فقط مراقب باشید نوری که استفاده می کنید بیشتر از 60 ولت نباشد .  کامپیوتر خود را حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید .
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی :
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد