دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

جلوه های جهل


قربانی کردن کودکان در اوگاندا برای رسیدن به خوشبختی!
تعداد بازدید: 1369

قربانی کردن کودکان در اوگاندا برای رسیدن به خوشبختی!

او در ادامه حرف هایش می‌گوید؛ «همسرم را متقاعد کردم از خانه بیرون برود و زمانی که با پسرم تنها شدم ،او را روی زمین خواباندم و...

سنت های عجیب و غریب بخشی از فرهنگ ملل آفریقایی محسوب می‌شود، اما برخی از این سنت ها کاملاً غیرانسانی و ناقض حقوق بشر است. یکی از این آداب و رسوم غیرانسانی کشتن کودکان در اوگاندا برای رسیدن به ثروت و خوشبختی است. در اوگاندا کودکان بسیاری تاکنون قربانی شده اند تا از خون و اعضای بدن شان در مراسم استفاده شود. یکی از ساحره‌های معروف اوگاندا که معبدی مخفی دارد، می‌گوید مشتریانش به صورت منظم برای او خون و اعضای بدن کودکان را می‌آورند تا او آن ها را تقدیم به ارواح کند. این در حالی است که یکی از این ساحره ها که اکنون کمپینی برای پایان دادن به قربانی کردن کودکان در اوگاندا به راه انداخته اقرار کرده خودش 70 کودک از جمله پسرش را برای این ارواح قربانی کرده است. بنا به گزارش دولت اوگاندا قربانی کردن انسان ها به خصوص کودکان در این کشور با بالا رفتن رفاه نسبی مردم در حال افزایش است، چراکه مردم این کشور معتقد هستند قربانی هایی که داده اند ثروت و خوشبختی را برایشان به ارمغان آورده و به همین دلیل به این کشتار غیرانسانی را ادامه می‌دهند. یکی از این ساحره ها می‌گوید مشتریانش برای رسیدن به ثروت به او مراجعه می‌کنند. او می‌گوید:
 «آن ها کودکان دیگران را می‌دزدند و قلب و خون آن ها را مستقیم به اینجا می‌آورند تا من آن را به ارواح تقدیم کنم. آن ها قلب و خون قربانیان را در ظرف های کوچکی قرار می‌دهند و آن را به دستور من در زیر درختی که صدای ارواح از آن خارج می‌شود می‌گذارند.»
 به گفته این ساحره این افراد خرافاتی سه بار در هفته خون و اعضای بدن قربانیان را نزد او می‌برند. این ساحره می‌گوید: «ارواح سه بار در هفته به خون نیاز پیدا می‌کنند.» این ساحره منکر هرگونه دخالتی در این قتل شده و مدعی است ارواح با مشتریان صحبت می‌کنند و آن ها را برای قتل همنوعان خود تشویق می‌کنند.» این ساحره برای مشاوره هایی که می‌دهد 260 دلار دریافت می‌کند، اما بیشتر این پول به جیب روسای او در شبکه جادوگران فعال در اوگاندا می‌رود. موزز بینوگا که رئیس نیروهای ضدقاچاق انسان در اوگاندا است می‌گوید در سال گذشته میلادی 26 پرونده درباره قربانی کردن انسان ها برای این مسائل خرافی دریافت کرده اند. این در حالی است که این رقم در سال 2007 تنها سه مورد بوده است. او می‌گوید؛ «ما در عین حال 120 پرونده در خصوص گم شدن کودکان و نوجوانان در دست داریم که سرنوشت آن ها تاکنون مشخص نشده. ممکن است این تعداد هم قربانی این رسم خرافی شده باشند، اما ما فعلاً با قطعیت نمی‌توانیم در این باره نظر بدهیم.»
 اما فعالانی که در زمینه حقوق کودکان در اوگاندا فعالیت می‌کنند معتقدند این رقم بسیار بالاتر از آن چیزی است که مسوولان دولتی ذکر می‌کنند، چراکه بسیاری از خانواده ها در این کشور گم شدن فرزندان شان را به پلیس گزارش نمی‌دهند.پولینو آنجلا جادوگری که اکنون ضدقربانی کردن کودکان فعالیت می‌کند، می‌گوید تاکنون موفق شده 2400 جادوگر را متقاعد کند دست از این کار خود بردارند. آقای آنجلا که از سال 1990 دست از این کار غیرانسانی برداشته می‌گوید در یک مراسم آیینی در کنیا کار خود به عنوان جادوگر را شروع کرده است. او می‌گوید:
 «در آن مراسم گردن پسر13 ساله‌ای را بریده بودند و آن را به دو شقه تقسیم کرده بودند.» او در بازگشت به اوگاندا توسط روسایش برای قربانی کردن پسر 10 ساله خود تشویق شد. او در ادامه حرف هایش می‌گوید:
 «همسرم را متقاعد کردم از خانه بیرون برود و زمانی که با پسرم تنها شدم، او را روی زمین خواباندم و گردنش را زدم.» این جادوگر تاکنون به قتل 70 نفر اقرار کرده است. زمانی که از او پرسیدند آیا نمی‌ترسد که به این خاطر اعدام شود؟ او گفت؛ «من تاکنون تا آنجا که توانسته ام سعی کرده ام با جادوگری در کشورم مبارزه کنم. فکر می‌کنم تاوان کارهایم را پرداخته ام.»جیمز انسابا یکی از مقامات ارشد اوگاندا معتقد است اعدام کردن جادوگران مشکل قربانی کردن کودکان در این کشور را حل نخواهد کرد و برای حل این مشکل باید کار فرهنگی کرد. این در حالی است که فعالان حقوق کودکان در اوگاندا خواستار وضع قوانینی برای برخورد با جادوگران شده اند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
منبع: etemaad.ir
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد