دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

نکات مدیریتی

نکات مدیریتی

 

1- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه ‌رسان ها احترام قائل شوید.
 2- روز تولد کارمندان، کارت تبریکی را که توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال کند.
 3- در موقع امضا کردن نامه‌‌ها و مکتوبات، آن ها را به دقت مطالعه کنید و از امضا کردن آن ها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید،
پرهیز کنید.
 4- خوش‌‌ژست و خوش‌بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
 5- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید.
 6- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید.
 7- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعده‌های بی‌اساس فریب ندهید.
 8- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت کردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
 9- همواره به خاطر داشته باشید به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمی‌کاهد.
 10- امین و رازدار افراد باشید.
 11- روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بی ‌تعصب خطاهای خود را بپذیرید.
 12- تا صحت و سقم مسأله‌ای روشن نشده، کسی را مؤاخذه نکنید.
 13- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.
 14- نکات جالب و پندآموز کتاب هایی را که می ‌خوانید، در دفتری یادداشت کنید و در موارد مناسب آن ها را به کار ببرید.
 15- انعطاف ‌پذیر باشید.
 16- بدون توهین به عقاید دیگران، با آن ها مخالفت کنید.
 17- نسبت به قول خود پایبند باشید.
 18- در موقعیت‌های بحرانی بر خود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
 19- برای حرف زدن زیباترین و خوش ‌آهنگ ‌ترین الفاظ را انتخاب کنید.
 20- ریسک ‌‌پذیر باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد