“۷۲ درصد از مردان دارای تحصیلات دانشگاهی و فاقد تحصیلات دانشگاهی با اشتغال همسران خود موافقند و این در حالی است که فقط ۲۸ درصد مردان با اشتغال همسران خود مخالف میباشند.
/a>
به اهتمام محمد بدیعى 256 صفحه، وزیرى، چاپ دوم، بهار 1378،انتشارات تشیع، قم کتابى که اکنون به معرفى آن مىپردازیم، یکى از آثار عرفانى است که به جنبههاى باطنى و معنوى نماز پرداخته و حقیقت آن را شرح داده است. در این کتاب سعى شده است با جمعآورى بخشهایى ازآثار عرفانى امام خمینى و سیدبن طاووس و شهید ثانى و فیض کاشانى و ملا مهدى نراقى و سید عبدالله شبر و میرزا جواد آقا ملکى (ره) که درباره حضور قلب در نماز است، به جهات معنوى این عبادت بزرگ پرداخته شود. براى معرفى بهتر این اثر پس از مقدمهاى کوتاه، اشارهاى به محتواى کتاب در بخشهاى مختلف آن خواهیم داشت.نماز حقیقى داراى دو بعد است: بعد ظاهرى که به منزله پیکره نماز است و بعد باطنى که روح و حقیقت آن مىباشد. هر یک از این دو بعد احکام و آداب ویژهاى دارند، نماز با وجود این دو بعد کامل مىشود، یعنى همانگونه که نماز بدون رعایت احکام و شرایط ظاهرى، باطل است. مراعات نکردن آداب باطنى و قلبى نماز نیز موجب قبول نشدن آن گشته، انسان را به قرب حضرت حق نمىرساند. بىشک از مهمترین آداب باطنى نماز، و بلکه تنها راه رسیدن به اسرار و آثار و نتایج آن، همانا حضور قلب است. بهره هر کس ازنماز، به اندازه حضور قلب اوست و چه زیبا فرموده آن مجاهد فىسبیل لله و عارف بالله، امام خمینى که:
«کلید گنجینه اعمال و باب الابواب همه سعادات، حضور قلب است که با آن، فتح باب سعادت بر انسان مىشود، و بدون آن جمیع عبادات از درجه اعتبار ساقط مىگردد».
کتاب حاضر، برگرفته از افادات عالمان ربانى و عارفان الهى است که خود از اصحاب سیر و سلوک بوده و در پى سالها عبادت و مجاهدت و ریاضت، راه وصول به قرب الهى را طى نموده و به جوار ربالعز نایل آمده و همواره خود را حاضر در محضر او دیدهاند. آن بزرگان با استفاده از انوار سخنان معصومین علیهم السلام کتابهاى ارزشمندى درباره آداب باطنى و قلبى نماز تالیف کردهو آنها را اسرار الصلاه نام نهادهاند. در میان این آثار، در زمینه «حضور قلب در نماز» اثر مستقلى به چشم نمىخورد، گرچه برخى از این عالمان سترگ بخشى از اثر خود را به آن اختصاص دادهاند. در این نوشتار مطالب مربوط به حضور قلب در نماز، از لابه لاى آثار آن بزرگان گردآورى شده و به جویندگان حقایق و معارف ناب اسلامى عرضه شده است.
بندگى و عبادت مانند کالبد و تنى است که جان و روان آن، همان توجه قلبى به پیشگاه حضرت پروردگار است. این توجه و اقبال، میزان قبولى اعمال و معیار فزونى پاداشها در دارالجنان است. ودر پرتو همین توجه و روى کرد، انسان مىتواند خود را شایسته بهشتبرین و نعمتهاى جاوید آن سازد. نعمتهایى که هرگز دیدهاى نظیر آن را ندیده و گوشى شبیه آن را نشنیده و به قلب انسانى خطور ننموده است. به وسیله همین اقبال و توجه باطنى است کهانسان خاکى مىتواند به جهان پاک ملکوت راه بیابد و در افق پهناور فرشتگان بال بگشاید و از جهان غیب و شهود کسب فیض کند.
در پرتو این توجه و اقبال قلبى، از عبادتى اندک، پاداشى بی کران به دست آید. میزان پاداشها بستگى به این توجه درونى و اقبال قلبى در افعال و اقوال، و حرکات و سکنات، و تفکر دراسرار نهفته در عبادت مورد نظر دارد. قلب به دلیل صفا و جلایى که دارد، همانند یک آیینه صاف و شفاف مىتواند انوار و تجلیات الهى را به سوى خود جذب کند، ولى دراثر عوامل خارجى که برخلاف روحانیت و نورانیت ذاتىاش مىتواند بر آن عارض شود، استعداد پذیرش تجلیات ربانى را از دست مىدهد و قابلیت پذیرش آلودگىها و تباهىها و محرومیتها در آن پدید مىآید. استعداد پذیرش انوار الهى در قلب، به حدى است که مىتواند دراثر تابش انوار الهى به جایى برسد که حقایق بسیارى براى او کشف شود و دقایق بىشمارى براى او منکشف گردد. کوتاه سخن این که به مجرد به پا داشتن صورت نماز و تلاش براى اداى تکلیف، شیطان از تو دور نمىشود، بلکه براى راندن آن رعایت اصول دیگر، از جمله اصلاح درون و پیراستن خویش از رذایل لازم است که صفات نکوهیده یاران و انصار شیطان است و بدون دفع صفات رذیله، عبادت نه تنها سودى نمىبخشد، بلکه احیانا ضرر هم مىرساند. مرحوم شهید ثانى سپس وارد بحث لزوم حضور قلب در نماز شده و بااستفاده از آیات و روایات بسیارى به اثبات این موضوع مىپردازدکه در همه عبادتها به خصوص نماز که در راس آنها قرار دارد، حضور قلب لازم است. ایشان در ادامه بحث پس از ذکر احادیث فراوان مىفرماید:
از احادیثى که نقل کردیم استفاده مىشود که قبولى نماز مشروط به توجه قلبى به سوى خداوند و روى گرداندن از غیر اوست، و نیز قبولى نماز موجب قبولى دیگر اعمال است. از اینرو اهمیت حضور قلب و توجه درونى در نماز، به خوبى روشن مىشود، و نیز واضح مىشود که بىتوجهی و غفلت از آن، موجب خساراتى بزرگ و زیانى جبران ناپذیر است.
از این رو مىتوان گفت: بهترین راه ایجاد حضور قلب و توجه خاطر، مبارزه جدى با هجوم افکار پراکنده و آشفته است. براى دفع هجوم این افکار و اوهام، راهى جز دفع انگیزههاى آنهانیست، زیرا افکار پراکنده به انسان فشار مىآورد و مانع توجه قلب مىشود، لذا باید علل و اسباب آن را یافت و از بین برد.
علل هجوم این افکار دو نوع است: 1. خارجى 2. داخلىایشان پس از آن به بررسى هر یک از دو عامل فوق پرداخته و علت دوم را مهمتر دانسته و مىفرماید: علل داخلى تشتت افکار از علل خارجى آن شدیدتر است و لذا مبارزه با آن نیز سختتر است. زیرا کسى که افکارش دستخوش امواج سهمگین اقیانوس زندگى شده، و رشته ارتباطش از هم گسسته، و مرغ افکارش از شاخهاى به شاخهاى مىپرد، فروبستن دیده، در نماز، اورا سودى نمىبخشد، و افکارش در یک نقطه تمرکز پیدا نمىکند، زیرا آنچه در دل جاى گرفته، براى پراکندگى خاطر کافى است. براى مبارزه با عوامل داخلى تشتت افکار، مناسبترین راه ایناست که نمازگزار خود را به فهم معناى مطالب نماز وادار کند، تا هر مطلبى که به زبان مىراند معناى دقیق آن را بفهمد و روى آن تامل کند و اندیشه خود را با آن مشغول سازد تا افکار پراکنده در دلش جاى نگیرد.براى تقویت این معنا شایسته است که پیش از تکبیره الاحرام، یاد آخرت کند و ایستادن در عرصههاى محشر و موقف حساب و کتاب را به یاد آورد و ناله و فریاد اکبر و هول و وحشت همگانى روز رستاخیز را با خود بازگو و دلش را از مطالب دنیوى و افکار پراکنده خالى کند و در چنین حالى تکبیره الاحرام گفته، وارد نماز شود واجازه ندهد که چیزى وارد قلب شده، آن را مشغول سازد. این راه تحصیل آرامش دل و تسکین خاطر است. این عالم بزرگ در پایان این بحث مىفرماید:
دل انسانى نیز همواره مورد تهاجم این افکار است و هر قدر نمازگزار آنها را براند، حریصتر مىشوند و با تلاش بیشتر باز مىگردند و هجوم مىآورند. و بسیار به ندرت اتفاق مىافتد که قلب انسانى از هجوم این افکار باز دارنده از توجه قلبى خالى باشد.
سبب همه این تشتت افکار و تهاجم اوهام یک چیز مىباشد و آن«حب دنیا» است که در حدیث آمده است: «حب الدنیا راس کلخطیئه» آرى محبت دنیا سر سلسله همه گناهان است، هر پلیدى از آن ناشى مىشود و هر نقصى از آن پدید مىآید. کسى که دلش را برمحبت دنیا وادارد و به هر مال و منال روى آورد و دنیا را براى دنیا بخواهد -نه به عنوان توشه آخرت - هرگز نباید طمع درک لذت مناجات را داشته باشد، که هر کس براى حطام دنیا فرحناک باشد، براى مناجات پروردگار احساس فرح نخواهد کرد. هرکس به هر چیزى علاقه و محبت داشته باشد، همه همت خود را درراه رسیدن به آن صرف مىکند، کسى که دنیا را نور دیده وروشنایى دل خود مىداند، به ناگزیر همه هم و غم خود را در این راه صرف مىکند. چنین افرادى نیز نباید تلاش براى مبارزه باتشتت افکار را ترک کنند، بلکه باید کوشش کنند که دلشان متوجه خدا و یاد خدا شود و به قدر امکان از تهاجم این افکار پراکنده در امان بمانند.
ادامه دارد...
راهی برای این که بفهمیم کم خونی داریم؟!
راهی برای این که بفهمیم کم خونی داریم؟!
1- به پوست خود دقت کنید. آیا پوستتان رنگ پریده است ؟
در حالت کم خونی،حتی اگر رنگ پوستتان معمولی باشد، ولی لبهای شما، کمرنگتر از حد طبیعی است و پوست شما بیحال و خسته (شل) می باشد.
2- آیا همیشه احساس خستگی و بیحالی می کنید؟
این ها از علائم شایع کمخونی است.
3- آیا سردردهای پی در پی دارید؟ و یا اشتهایی برای غذا خوردن ندارید؟
این ها از علائم اولیه کمخونی هستند.
4- آیا مبتلا به یبوست شده اید؟
این هم یکی از علائم اولیه کم خونی است و بدون هیچ تغییری در عادات غذایی به وجود میآید (یعنی مثلا بدون کاهش مصرف میوه و سبزی، دچار یبوست می شوید).
تنها راه تشخیص کمخونی، دادن آزمایش خون است.
5- آیا تمرکز فکری برای شما سخت شده است؟
این مسئله روی کار شما یا انجام تکالیف درسی شما تاثیرگذار است.
6- آیا دوست دارید مواد عجیب و غریب را که خوراکی نیستند، بخورید ؟ ( مثل خاک یا کاغذ)
چنین حالتی، "پیکا" نام دارد.
7- به حالات روحی و روانی خود دقت کنید.
کمخونی میتواند باعث احساس افسردگی شود.
8- آیا احساس تنگی نفس دارید؟
گلبولهای قرمز خون، بخش حیاتی فرآیند تنفس را تشکیل می دهند و این علامت در کمخونی متوسط تا شدید بروز میکند.
9- آیا احساس میکنید انگشتان دست و پای شما همیشه سرد هستند؟
این حالت به دلیل کاهش جریان خون در انگشتان دست و پا، در اثر کمخونی اتفاق میافتد.
10- آیا احساس ضعف یا سرگیجه دارید؟
در کمخونی شدید، هنگام برخاستن از رختخواب احساس ضعف زیادی دارید و یا هنگام بلند شدن از جایتان، احساس سرگیجه میکنید.
هشدارها :
- اگر به طور ناگهانی، زخمهایی روی زبان یا دهانتان پیدا شد، یا اگر خانم هستید و یک مرتبه دچار قطع قاعدگی شدید، نشان میدهد دچار کمخونی هستید.
- اگر بیشتر اوقات غذاهای فرآیند شده و آماده بخورید، یا بعضی وعدههای غذایی (مثل صبحانه) را از برنامه غذایی تان حذف کنید، یا ریزه خواری داشته باشید، یا از همه گروه های غذایی استفاده نکنید، ممکن است آهن و سایر مواد مغذی را به مقدار کافی دریافت نکنید. در این صورت، اگر علائم ذکر شده در بالا را داشتید، احتمالا دچار کم خونی هستید.
- کمخونی میتواند در اثر مشکلات پزشکی اصولی و دریافت یا جذب ناکافی آهن در بدن به وجود آید. تنها راه تشخیص کمخونی، دادن آزمایش خون است. اگر فکر میکنید دچار کمخونی هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
- اگر نسبت به کمخونی خود شک دارید، هرگز مقادیر بالای مکملهای آهن را مصرف نکنید، زیرا دریافت مقادیر زیاد آهن، مسمومیت زاست و عوارض بدی دارد.
- برای تشخیص قطعی کمخونی باید به پزشک مراجعه کنید و خودتان بر اساس علائم بالا نمیتوانید بگویید حتما دچار کمخونی هستید، زیرا علائم کمخونی میتواند مشابه علائم سایر بیماریها باشد و کمبود آهن به تنهایی، علت بروز کم خونی نیست.
- اگر علائم بالا در شما ادامه داشت، یا دچار یک مشکل خاص پزشکی هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اطلاعاتی که در این مقاله برای شما ارائه شده، نمیتواند جایگزین توصیهها یا درمان تخصصی پزشکی شود.
ده روش غلط مدیریت
1) وقتی کارکنان، خوب کار می کنند، مدیران اصلاً توجه نمی کنند، ولی در صورت خطا، آن ها را سرزنش و بعضاً تنبیه می کنند.
2) مدیران ناکارآمد، واقعیتها را برای کارکنان بازگو نمی کنند. آن ها در حالی که اخبار خوشایند را بزک کرده و به شکل بزرگنمایی شده به کارکنان خود نشان می دهند، سعی می کنند، اخبار ناگوار را کوچک یا پنهان کنند.
3) ارزیابی عملکرد افراد را عموماً براساس عملکرد انفرادی آنان محاسبه می کنند، ولی برای سینرژی و فرهنگ توان افزایی و هم افزایی ارزشی قائل نیستند.
4) با افراد با کارکرد ناچیز و کارکرد برجسته، یکسان برخورد می کنند. این برخورد باعث میشود کارکنانی با موقعیت اول همیشه در حال تمسخر و پوزخند و کارکنانی با موقعیت دوم، همیشه بیانگیزه باشند.
5) با اجرای سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، بر تیرگی روابط افراد سازمان دامن می زنند.
6) کارهای کوچک را به آدمهای بزرگ و شایسته و کارهای بزرگ را به آدمهای نالایق میسپارند.
7) با دیکته کردن قدم به قدم فعالیتها، ابتکار عمل و خلاقیت را از کارکنانشان سلب می کنند.
8) با عدم انعطاف پذیری و عدم استقبال از انتقادات با روی باز، شجاعت و جسارت در نظریات و بیان عقاید را از کارکنان سلب می کنند.
9) به دلیل عدم تشخیص فرصتها و تهدیدها، از انجام به موقع و حرکتهای توام با ریسک معذور است.
10) نداشتن برنامه ریزی استراتژیک و چشماندازهای لازم، سبب ناتوانی در برداشتن موانع از سر راه و در نتیجه بزرگ شدن مشکلات می شود.
منبع:کشکول مدیریت
تست خودشناسی
شما چه رنگی هستید ؟
در صورتی که تاریخ تولد شما در اول فروردین ماه باشد، شما سیاه هستید.
بین دوم فروردین تا 11 فروردین باشد، شما ارغوانی هستید .
بین 12 تا 21 فروردین باشد. شما سرمه ای هستید.
بین 22 فروردین تا 31 فروردین باشد ، نقره ای هستید.
بین یکم اردیبهشت تا 10 اردیبهشت باشد ،سفید هستید .
بین 11 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت باشد، شما آبی هستید .
بین 25 اردیبهشت تا سوم خرداد باشد، شما طلایی رنگ هستید.
بین 4 خرداد تا 13 خرداد باشد ،شما شیری رنگ هستید .
بین 14 خرداد تا 23 خرداد ماه باشد ،شما خاکستری هستید .
بین 24 خرداد تا دوم تیر ماه باشد، شما رنگ خرمایی هستید.
سوم تیر ماه باشد، رنگ شما خاکستری هستید.
بین 4 تیر ماه تا 13 تیر ماه باشد، شما قرمز هستید .
بین 14 تیر ماه تا 23 تیر ماه باشد، شما نارنجی هستید .
بین 24 تیر ماه تا سوم مرداد ماه باشد، شما زرد هستید.
بین 4 مرداد ماه تا 13 مرداد باشد، شما صورتی هستید.
بین 14 مرداد تا 22 مرداد باشد، شما آبی هستید.
بین 23 مرداد تا یکم شهریور باشد، شما سبز هستید .
بین 2 شهریور تا 11 شهریور باشد، شما قهوه ای هستید .
بین 12 شهریور تا 21 شهریور باشد، شما کبود رنگ هستید .
بین 22 شهریور تا 31 شهریور باشد، شما لیموئی هستید .
متولدین یکم مهر ماه زیتونی هستند.
بین 2 مهر تا 11 مهر ماه ارغوانی هستید .
بین 12 مهر تا 21 مهر ماه باشد،شما رنگ سرمه ای دارید.
بین 22 مهر ماه تا یکم آبان ماه باشد،شما نقره ای هستید .
بین 2 ابان تا 20 آبان ماه باشد، شما سفید هستید.
بین 21 آبان ماه تا 30 آبانماه باشد، رنگ شما طلایی است.
بین یکم آذر ماه تا 10 اذر ماه باشد ،شما شیری رنگ هستید .
بین 11 آذر ماه تا 20 اذر ماه باشد، شما خاکستری هستید.
بین 21 اذر تا 30 آذر باشدف شما خرمایی رنگ هستید.
متولدین اول دی ماه نیلی رنگ هستند.
بین دوم دی ماه تا 11 دی ماه باشد، رنگ شما قرمز است.
بین 12 دی ماه تا21 دی ماه باشد ،شما نارنجی هستید .
بین 22 دی ماه تا 4 بهمن ماه باشد، شما زرد هستید.
بین 5 بهمن تا 14 بهمن ماه باشد ،شما صورتی هستید.
بین 15 بهمن تا 19 بهمن ماه باشد، شما آبی هستید.
بین 20 بهمن تا 29 بهمن ماه باشد، شما سبز هستید.
بین 30 بهمن تا 9 اسفند ماه باشد، شما قهوه ای هستید.
بین 10 اسفند تا 20 اسفند باشد، شما کبودی رنگ هستید.
بین 21 اسفند تا 29 اسفند باشد، شما لیمویی هستید.
قرمزبا نمک و دوست داشتنی، مشکل پسند، اما همیشه عاشق.......و این طور به نظر می رسد که مورد محبت نیز باشید. با روحیه و بشاش ،اما در همان زمان می توانید بد اخلاق هم شوید. قادرید با مردم بسیار خوب و با ملاطفت برخورد کنید و این همان عشقی است که می تواند در راهی که در پیش دارید همراهتان باشد. آدم هایی را که راحت صحبت می کنند، دوست دارید . این آدم ها باعث می شوند احساس راحتی بیشتری داشته باشید .
شیری رنگاهل رقابت و بازی است . دوست ندارد ببازد، ولی همیشه بشاش است .شما قابل اعتماد و امین هستید و خیلی علاقه دارید وقت خود را بیرون بگذرانید، با دقت عشقتان را انتخاب می کنیدو بسادگی عاشق نمی شوید ؛ اما وقتی او را یافتید تا مدت های طولانی دوستش خواهید داشت.
نیلیشما بیشتر متوجه نگاهتان هستید و استانداردهای بالایی در انتخاب عشق دارید. هر راه حلی را با دقت و تفکر انتخاب می کنید و بسیار بندرت مرتکب اشتباه احمقانه می شوید. دوست دارید رهبر باشید و به راحتی می توانید دوستان جدید پیدا کنید .
خاکستریجذاب و فعال هستید، شما هرگز احساستان را پنهان نمی کنید و هر آنچه را که درونتان است، آشکار می سازید. اما ضمنا می توانید خودخواه هم باشید. می خواهید مورد توجه باشید و نمی خواهید به طور نا برابر با شما برخورد شود. می توانید روز مردم را روشن کنید. شما می دانید در زمان مناسب چه بگویید و خوش اخلاق هستید .
سبزخیلی خوب با افراد تازه کنار می آیید. در واقع آدم خجالتی ای نیستید، اما گاهی اوقات با کلماتتان به عواطف مردم آسیب می رسانید. دوست دارید تا مورد توجه و علاقه کسی باشید که دوستش دارید، ولی اغلب تنهایید و به انتظار فرد مورد نظرتان می مانید.
طلاییشما می دانید چه چیزی درست و چه چیزی نادرست است. ادم بشاشی هستید و زیاد بیرون می روید. بسیار سخت می توانید فرد مورد نظرتان را پیدا کنید؛ اما وقتی او را یافتید تا سالیان متمادی دوباره عاشق نمی شوید.
صورتیشما همواره در تلاشید تا در هر چیزی بهترین باشید و دوست دارید به سایرین کمک کنید. اما بسادگی قانع نمی شوید. دارای افکاری منفی هستید و در جستجوی عشقی شورانگیز مانند آنچه در قصه هاست، هستید.
زردشما شیرین و بی گناهید ، مورد اعتماد بسیاری از مردم و دارای رهبریتی قوی در ارتباطاتتان هستید. شما خوب تصمیم می گیرید و انتخاب درستی در زمان مناسب می گیرید. همواره در افکار داشتن روابط عاشقانه بسر می برید.
خرماییباهوشید و می دانید چه چیزی درست است. می خواهید همه چیز را مطابق میل خود کنید که گاهی می تواند به دلیل عدم توجه به نظر دیگران مشکل ساز باشد. اما در مورد عشق صبورهستید. وقتی فرد مورد نظرتان را یافتید، برایتان دشوار است فرد بهتری پیدا کنید.
نارنجیدر مقابل اعمالتان مسئولیت پذیر هستید، می دانید چگونه با مردم رفتار کنید. همواره اهدافی برای دستیابی به آن ها دارید و حقیقتا برای رسیدن به آن ها تلاش می کنید ، فردی آماده رقابت هستید. دوستانتان برایتان بسیار مهم هستند و قدر آنچه را که دارید، می دانید، گاهی اوقات واکنشتان زیادی شدید است و علت آن نیز احساساتی بودنتان است.
ارغوانیاسرار امیز هستید، به هیچ وجه خودخواه نیستید ، زود و آسان نظرتان جلب می شود. روزتان با توجه به خلقتان می تواند غمگین یا خوش باشد. بین دوستان محبوب هستید، اما می توانید دست به عمل احمقانه ای نیز بزنید ، بسادگی امور را فراموش می کنید به دنبال شخصی هستید که قابل اعتماد باشد.
لیموییآرام هستید، اما بسادگی عصبانی می شوید. به آسانی حسادت می ورزید و در مورد چیزهای کوچک اعتراض می کنید، نمی توانید به یک کار بچسبید، اما دارای شخصیتی هستید که
اعتماد و علاقه همه را جلب می کند.
نقره ایخیال پرداز و بامزه اید ، دوست دارید چیز های جدید را بیازمایید. علاقه دارید خود سازی کنید و بسادگی می آموزید ، براحتی می توان با شما صحبت کرد و شما نصایح خوبی می دهید. وقتی موضوع دوستی است، متوجه می شوید نمی توان به کسی اعتماد کرد ، اما وقتی دوستان واقعی خود را یافتید تا پایان عمر به آن ها اعتماد می کنید.
سیاه شما یک مبارز هستید و دارای انگیزه اید؛ اما تغییر در زندگی را نمی پسندید. زمانی که تصمیمی گرفتید، روی تصمیمتان تا مدت ها پای می فشارید .زندگی عشقی شما نیز توام با مبارزه است و مثل همه نیست .
زیتونیشما روشن قلب و آدم گرمی هستید. همراه خوبی برای فامیل و دوستانید. خشونت را نمی پسندید و می دانید چه چیزی درست است. شما مهربان و بشاش هستید؛ اما بسادگی به مردم حسادت نورزید .
قهوه ایفعال و ورزشکارید ، برای دیگران مشکل است که به شما نزدیک شوند. زمانی که متوجه می شوید نمی توانید به چیزی که می خواهید دست یابید ،بسادگی تسلیم شده ان را رها می کنید.
آبیاتکا به نفس کمی دارید و خیلی ایرادی هستید. هنرمند هستید و دوست دارید عاشق شوید ، اما می گذارید عشقتان از دستتان برود؛ چون در این مورد از مغزتان فرمان می گیرید نه از قلبتان.
سرمه ای شما جذابید و عاشق زندگی خود هستید ، نسبت به همه چیز دارای احساسی قوی هستید و خیلی زود گیج می شوید. زمانی که از دست شخص یا اشخاصی عصبانی می شوید، برایتان مشکل است آن ها را ببخشید .
سفیدشما آرزو و اهدافی در زندگی دارید. زود حسادت می ورزید. نسبت به دیگران متفاوت و گاهی اوقات عجیب هستید؛ اما همه این حالت شما را دوست دارند.
کبوداحساسات شما بسادگی و ناگهانی تغییر می کند. اغلب تنها هستید ، مسافرت را دوست دارید. انسان صادقی هستید، ولی حرف مردم را زود باور می کنید. یافتن عشق برای شما سخت است و گمگشته عشق هستید.
متبع : Takbarg.ir
“۷۲ درصد از مردان دارای تحصیلات دانشگاهی و فاقد تحصیلات دانشگاهی با اشتغال همسران خود موافقند و این در حالی است که فقط ۲۸ درصد مردان با اشتغال همسران خود مخالف میباشند.
همچنین ۵۶ درصد از کل مردان اعتقاد دارند که زن وظیفهای در تأمین مخارج ندارد و ۴۴ درصد از کل مردان معتقدند که بهتر است زن همپای مرد در تأمین مخارج بکوشد.
۳۸ درصد از کل مردان اعتقاد دارند که اشتغال زن تأثیر مثبتی به همراه دارد. ۲۵ درصد معتقدند اشتغال زن تا حدودی تأثیر مثبت دارد و ۱۰ درصد معتقدند اشتغال زنان هیچ گونه تأثیر مثبتی ندارد.
۴۶ درصد شوهران با اشتغال زنان خود موافقند و این در حالی است که ۵۴ درصد از شوهران آن ها با اشتغال زنان خود مخالف میباشند.
۱۸ درصد زنان معتقدند زن برای کمک به خانواده باید کار کنند، ۱۴ درصد معتقدند کار باعث نشاط در زندگی زنان میشود، ۴ درصد معتقدند اشتغال زن باعث میشود وظایف خانوادگی خود را به خوبی انجام ندهد و ۶۴ درصد زنان معتقدند زنان برای استقلال باید کار کنند.
۵۶ درصد زنان مناسبترین شغل را برای زنان فعالیت فرهنگی، ۱۶ درصد فعالیت هنری، ۱۰ درصد فعالیت اداری و ۱۸ درصد خانهداری و بچهداری میدانند.
۴۶ درصد از زنان معتقدند زن وظیفهای در تأمین مخارج خانه ندارد، ۵۴ درصد معتقدند زن باید همپای مرد در تأمین مخارج بکوشد.
۶۸ درصد زنان هر دو گروه معتقدند اشتغال زنان تأثیر مثبتی دارد و ۳۰ درصد این تأثیر را تا حدودی میدانند و این در حالی است که فقط ۲ درصد زنان این تأثیر را مثبت ارزیابی نمیکنند.
۲ درصد زنان معتقدند اشتغال زنان تأثیری ندارد در حالی که اشتغال زنان از نظر مردان دارای تأثیر مثبتتری میباشد.
۴ درصد زنان معتقدند اشتغال مانع انجام وظایف آن ها میشود. در حالی که دیدگاه مردان نسبت به سؤال مذکور مثبتتر میباشد و با این که دیدگاه مردان نسبت به اشتغال زنان مثبتتر گشته (۷۲ درصد) هنوز درصد نه چندان اندکی از زنان با اشتغال خود مخالفند. (۵۴ درصد)”
نظر شما چیست؟
banki.ir
منبع:http://sonboleh6.blogfa.com/