دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دروغ عجیب یک زن پولدار به دخترش!!

 

دروغ عجیب یک زن پولدار به دخترش!!

یک زن ثروتمند چینی به دلیل این که می خواست دخترش سخت کار کرده و مستقل بودن را بیاموزد به دروغ وانمود کرد که مادر واقعی او نیست و عنوان کرد که مادر واقعی وی ده سال پیش مرده است..

این زن که نام اصلی اش فاش نشده است، می گوید همواره نگران این مسئله بود که ثروت شوهرش باعث غرور و فساد دخترش شده و تکیه بر این ثروت آینده او را تباه کند. به همین دلیل وقتی این دختر 10 ساله بود، به او گفته شد که والدینش 10 سال پیش مرده اند و این خانواده قصد دارد تا زمان فارغ التحصیلی وی از دانشگاه از او حمایت کرده و مخارجش را تقبل کند.

اگرچه این دختر بچه بعد از شنیدن داستان شوکه شد، اما گفته می شود عملکرد آموزشی وی به طور باورنکردنی بهبود پیدا کرد و این دختر به شدت مطیع و آرام شد. او برای حفظ استقلالش تصمیم گرفت به مدرسه شبانه روزی برود و چند سال بعد با معدل فوق العاده از این مدرسه فارغ التحصیل و به دانشگاه راه پیدا کرد.

حدود 13 سال بعد از این دروغ بزرگ زمانی که این دختر یک مهندس نرم افزار موفق در شانگهای بود و ماهیانه بیش از 6000 دلار حقوق داشت، متوجه شد که خانواده اش در مورد گذشته به او دروغ گفته اند.

مادر او در مصاحبه اش با یک شبکه تلویزیونی محلی گفته است اصلا از کاری که انجام داده پشیمان نیست، او اضافه می کند دخترم فوق العاده قدرتمند و مستقل است و درآمد خوبی دارد، اگر من به او دروغ نمی گفتم او به آنچه داشت راضی بود و هرگز در زندگی تلاش بیشتری برای بهتر شدن نمی کرد.

یک روانشناس در این رابطه می گوید: مهم ترین درس زندگی برای کودکان آموزش استقلال به آن هاست، اما باید سلامت روان آنان را نیز در نظر داشت.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد