دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

بررسی رابطه جنسی از راه مقعد و عوارض پزشکی و احکام شرعی مربوط به آن



بررسی رابطه جنسی از راه مقعد و عوارض پزشکی و احکام شرعی مربوط به آن


مقاله از علی سلطانی مجد

با توجه به سوالات بی شماری که در زمینه رابطه جنسی از طریق مقعد ( ANAL SEX ) به دستم می رسه، در این مقاله به پیامدهای این رابطه می پردازم .

در آغاز لازم می دونم نکته ای را خاطر نشان کنم ، که از آن جایی که این رابطه یک رابطه نا سالم و پرخطر است ،در این پایگاه تا کنون مقاله ای در این زمینه درج نشده و اگر سابقا یکی دو مطلب در زمینه این رابطه درج شده بود، از آرشیو حذف گردیده.

رابطه جنسی از طریق مقعد و احکام شرعی در مورد آن  :

این رابطه از نظر شرعی  در صورت رضایت زن مکروه است ( منظور کراهت است) و در صورت عدم رضایت زن حرام  و از نظر شرعی این رابطه هرگز نباید انجام گیرد . تا جایی که در قوانین مجازات های اسلامی اگر مردی همسر خود را مجبور به انجام چنین رابطه ای با وی کند، زوجه ( زن) می تواند از شوهر خود شکایت کند؛ کما این که هر چیزی که از نظر اسلام مردود شناخته شود، حتما به ضرر انسان می باشد که امروزه  از نظر پزشکی نیز ثابت شده که این رابطه یک رابطه پرخطر است

بررسی رابطه جنسی از نوع مقعد و آسیب های جسمانی آن  از منظر پزشکی :

هیچ پزشکی چنین رابطه ای را توصیه نمی کند و مسلما هیچ نظریه مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه ارائه نشده ، بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده .

در نواحی مقعد رشته های عصبی زیادی پراکنده شده که این رشته های عصبی بسیار بسیار آسیب پذیر و حساس است و نسبت به هر چیزی که وارد دهانه مقعد ( ANAL) شود، سریعا واکنش نشان می دهند.  من اینجا مکانیزمی  از عملکرد داخلی بدن رو برای شما شرح میدم تا بهتر متوجه بشوید :

دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر sphincter است که یکی از آن ها داخلی و غیر ارادی است و دریچه ورودی غذا به معده  و خروج آن می باشد و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجی است که این یکی ارادی است. وقتی که غذا بلعیده می شود , از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده , عضلات حلقوی وجود دارند که به آن ها اصطلاحا "اسفنکتر"( sphincter ) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند

زمانی که شما احساس می کنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید، این زمانی است که اسفنکتر داخلی 2 باز شده که خب همان طور که گفته شد، غیر ارادی است، اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع ارادی است و دست شما می باشد. یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به WC دارید و خودتون رو نگه می دارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتون باعث خارج شدن مدفوع می شود .این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع توسط اسفنکتر خارجی که ارادی است، انجام می شه . حالا همه این مسائل را مطرح کردم که به اینجا برسیم که رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی شده و باعث می شه که درچه خروجی مقعد یا همون آنال به درستی کار خودش رو انجام نده، یعنی از قدرت ارادی خارج می شه. پس به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهید. در این صورت نا خواسته و غیر ارادی  مدفوع از دریچه مقعد خارج می شود. در این صورت همیشه لکه هایی از مدفوع  در لباس زیر مشاهده می گردد. که خب مسلما این برای هیچ آدمی خوشایند نیست.

از جهتی دیگر سایر بیمارهای عفونی ، ویروسی همانند هپاتیت ایدز سفلیس و سایر بیماری های مقاربتی از طریق مقعد راحت تر منتقل می شوند. خیلی از افراد تصور می کنند که در رابطه مقعدی هیچ خطری آن ها را تهدید نمی کند که باید عرض کنم اتفاقا چون درون مقعد حاوی باکتری های زیادی می باشد، انتقال ویروس های نظیر ایدز و ... راحت تر انجام می گیرد. این باکتری ها با شستشو از بین نمی روند . از آن گذشته دریچه مقعد یک درچه خروجی است؛ پس وارد شدن هر چیزی از این دریچه علاوه بر آسیب به درچه و موارد ذکر شده، همراه با درد است.  به مرور باعث باز شدن هر چه بیشتر درچه مقعد و پیدایش عوارض ذکر شده می شود.به طور کلی انجام این رابطه حتی برای یک مرتبه هم به هیچ وجه به زوجین توصیه نمی شود.

احتمال بارداری از طریق رابطه مقعدی :

این که آیا رابطه جنسی از راه مقعد و وارد شدن اسپرم در مقعد باعث بارداری می شود یا خیر، جای بحث دارد. از آن جایی که مقعد واحد خروجی است، عموما هر چیزی که وارد آن شود، به سمت بیرون رانده می شود ؛یعنی اگر منی وارد مقعد شود، مقعد امکان خارج راندن آن را دارد. از طرفی دیگر تخم گذاری درون رحم انجام می گیرد و مقعد دریچه ورودی به رحم نیست. با این حال نه این موضوع تایید و نه رد می شود .

حکم قضائی ، برگه سلامت پزشکی و پزشکی قانونی :

سوالی که مطرح می شود این است که آیا اگر فردی قبل از ازدواج رابطه جنسی مقعدی داشته باشد، مشخص می شود یا خیر ؟ در پاسخ به این سوال باید عرض شود طبق قانون مرد می تواند از طریق مراجع قضائی تقاضای برگه سلامت پزشکی در مورد همسر خود کند که طبق حکم دادگاه پس از مراجعه به پزشکی قانونی این مسئله قابل بررسی است. در پزشکی قانونی زن هر گونه رابطه جنسی (  از نوع دخول ) که قبل از ازدواج داشته، چه از راه واژن چه از راه مقعد قابل تشخیص است.

اجتماع و روابط دوستی  نا سالم  :

از آن جایی که  اکثر مواقع در روابط دوستی بین دو جنس مخالف متاسفانه رابطه جنسی از راه مقعد زیاد انجام می شود، دانستن مطالب فوق و پرهیز از انجام هر گونه رابطه جنسی پیش از ازدواج به افراد توصیه می شود. چرا که در مواقع بروز بیماری نمی توانند به پزشک مراجعه کنند؛ از این رو عفونت یا بیماری گسترده شده که حتی می تواند باعث مرگ هم بشود.

سخن نویسنده

در کل رابطه جنسی مقعدی بسیار بسیار پر خطر است. متاسفانه جوانان ما تحت تاثیر تصاویر یا فیلم های مبتذل قرار گرفته و اعمال انجم شده در این گونه تصاویر را از جنبه آموزشی برداشت کرده و نسبت به انجام آن در دنیای واقعی اقدام می کنند .حال آن که مراجع پزشکی و مذهبی  همان کشورهایی که چنین فیلم هایی در آن ها تولید می شود، بارها در مجلات و سایر رسانه ها و حتی کتاب های آموزشی رابطه جنسی مقعدی را صراحتا رد کرده اند . این گونه فیلم ها فقط و فقط به منظور تحریک افراد تولید شده اند و فاقد هر گونه جنبه آموزشی می باشد .

با تشکر از شما علی سلطانی مجد

مقاله از علی سلطانی مجد

 

منبع : سایت رسمی تنظیم خانواده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد